yoniebemelmans.reismee.nl

Eerste drie weken australie

Helaba allemaal, Even een update van wat er al allemaal is gebeurt. De reden van de vertraging van de reisblog ? Wel niet overal zo een goede verbinding :) Maar bij deze is het gelukt. Op 14 September was ik aangekomen in sydney. Na zeer lange vluchten maar een leuke tussenstop in Singapore was ik toch blij dat het eindelijk zover was. Eindelijk in Australie waar het grote avontuur kon beginnen! Eens aangekomen in Sydney heb ik vooral nog wat papieren in orde moeten maken, bankkaart, sim kaart... een paar drukke dagen. Zeker na toch wel een beetje last te hebben van de jetlag, was ik blij dat dit achter de rug was. Eens alles in orde kon ik beginnen kijken naar wat ik wou doen. Het eerste kleine avontuur begon een paar dagen later in Gerroa , meer bepaald op surfcamp! Wat een super ervaring was dit! Leuke mensen, lekker eten, leuke kamers... kortom alles was top! Het leren surfen ? Wel, dat ging beter dan verwacht :) we kregen zeer goede begeleiding en lessen waarna iedereen na de eerste dag rechtstond op zijn of haar surfboard! Super toch? s ‘Avonds altijd zeer gezellig met een drankje en foto’s bekijken die die dag waren genomen. Hilarisch en mooi tegelijk :) Na een week was ik zo blij dat ik toch wel al een beetje kon surfen , nu is het enkel de kunst te blijven oefenen! Kortom surfcamp was echt top! Na een vermoeiende maar leuke week op surfcamp ben ik naar een andere hostel gegaan waar ik een viertal nachten verbleef. Zeer basic maar ook hier weer sociale mensen en een leuke ervaring. Je potje zelf koken terug en vooral lachen om verhalen van andere , de miscommunicaties,... :) Terwijl ik in deze hostel verbleef ben ik veel in sydney gaan bezichtigen : parken, sydney tower, harbour bridge, shoppingcentrums, de straten, opera house, manly beach met de ferry... kortom teveel om op te noemen. Jullie kunnen veel foto’s terug vinden op mijn facebook. Sydney is een drukke maar leuke stad met ook veel verschillende culturen. Verder ben ik ook naar de bleu mountains geweest. Wat was me dat mooi! Een vier uur wandeling langs the three sisters . Super mooie natuur en uitzichten! Ja ... ik ben ondertussen een echt natuurmens. Zoveel voldoening en rust dat dit geeft! En vooral zo relaxed dat je ervan word! Na een leuke tijd in sydney te hebben gehad ben ik verder getrokken naar brisbane. Anderhalf uurtje met het vliegtuig en daar was ik , in het leuke Brisbane. Natuurlijk had ik toch wel het geluk aan te komen terwijl het Octoberfest was! Een festival rond het ontstaan en artistieke van Brisbane. In het algemeen was het een leuker hostel . Er was een dakteras met een mooi uitzicht over brisbane, een game room, leuke mensen , leuke kamers ... super dus! Over Brisbane zelf is het een beetje te vergelijken met Sydney alleen rustiger en vooral mooi s’ avonds wanneer alles verlicht is aan the southbank. Dit is een zeer gezellige plaats naast de rivier! Aan deze rivier heb je ook een lightshow met beelden , gezellige barretjes, zwemplaatsen,... kortom super gezellig! Even tussendoor wat me zo hard opviel ook overal was dat alles zo goed georganisseerd is. Het verkeerd, openbaar vervoer, als er een festival is gaat alles zelfs heel vlot tov bij ons in belgie is dit toch wel wat anders :) De mensen zijn overal zo vriendelijk en sociaal. Iedereen helpt je en laat je voelen dat je welkom bent! Zeer aangenaam! Na Brisbane heb ik de bus geboekt naar Noosa een rustigere plek meer naar boven naar het Oosten toe. De busrit was ongeveer twee uur en half . Eens aangekomen aan de hostel was ik weer helemaal in mijn nopjes! Ongeloofelijk leuke hostel! Leuke mensen weer leren kennen! En een leuke bar aan de hostel waar elke avond wel iets te doen is. Over Noosa zelf kort en krachtig: rustig , super mooi, meer beachlife en volledig mijn ding! Een dagje naar het strand , national park gaan wandelen ( zo prachtig!) , aan het zwembad gelegen... een rustig relax weekje dat aan de gang gaat! Ik blijf hier nog tem deze zondag en dan heb ik eindelijk mijn farmtraining! Leren paardrijden, motorbike rijden, kettingzaag, schapen scheren... ik ben benieuwd . Hopelijk lukt dit goed want na dat weekje is het tijd for the real life ! Gaan werken op de boerderij!! Nu ga ik nog wat nagenieten van de prachtige dag en laat ik jullie na de boerderij zeker iets weten! Fotos komen nog maar is vrij moeilijk up te loaden via internet. Je kan zeker en vast mijn instagram en facebook checken! Veel groetjes en kussen vanuit Australie !!!

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active